İçeriğe atla

28. DÖNEM · 592 VEKİL · SON GÜNCELLEME

YAZILI SORU ÖNERGESİ · 7/1358 GEÇ CEVAPLANDI · 46 GÜN

Asgari ücrete yapılan zamma ilişkin

ÖNERGENİN YOLCULUĞU

  1. TBMM'ye verildi
  2. 15. gün
  3. Bakanlık cevapladı

Verilişten cevaba 46 gün. Tarihler TBMM kaydından.

Önerge metni

PDF’ten yazıya döküldü · Orijinal PDF ↗ (yeni sekmede açılır)

Aşağıdaki sorularımın Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Sayın Vedat IŞIKHAN tarafından yazılı olarak cevaplandırılmasını; Anayasa'nın 98 ve İçtüzüğün 96.maddeleri gereğince saygılarımla arz ederim.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat IŞIKHAN, asgari ücretin | Temmuz 2023 itibari ile 9034 artışla net 11 bin 402 Liraya yükseltildiğini açıkladı. 400 Liralık asgari ücret desteği de 500 Liraya çıkarıldı.

Mutfak Enflasyonu Aylık "402,23 ve Son On İki Aylık "672,18 Oranında Arttı!

Gerekçenin tamamını göster (4 paragraf daha)Gerekçeyi kısalt

4 Kişilik Ailenin Aylık Gıda Harcaması Tutarı (Açlık Sınırı) 10.360 Lira...

Dört Kişilik Ailenin Gıda ve Diğer Tüm Temel Harcamaları İçin Hanesine Girmesi Gereken Toplam Gelir Tutarı (Yoksulluk Sınırı) 33.750 Lira...

Bekâr Bir Çalışanın Aylık Yaşama Maliyeti 13.440 Lira...

Bu bağlamda;

SORULAR

  1. Rakamlar açıkça ortadayken; açıklamış olduğunuz 11.402 Lirayı yeterli buluyor musunuz?

Bakanlığın cevabı

Taranmış belgeden okundu · Orijinal PDF ↗ (yeni sekmede açılır)

Vedat Işıkhan, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı ·

İlgi (o : 13.07.2023 tarihli ve 1247429 sayılı yazınız.

İlgi yazı ekinde alınan Denizli Milletvekili Sayın Yasin ÖZTÜRK. tarafından

Bakanlığımıza yöneltilen 7/1358 Esas Numaralı yazılı soru önergesine, Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğünün 99 uncu maddesi uyarınca hazırlanan cevabi yazımız ekte sunulmaktadır.

Ö isa Prof. Dr. VedatfŞIKHAN

Bakan Ek: Cevap Metni (1 sayfa) Çankaya / ANKARA Tel: (0312) 296 62 72

Denizli Milletvekili Sayın Yasin ÖZTÜRK" Ait 7/1358 Esas Numaralı Yazılı Soru Önergesine İlişkin Cevap Metni

4857 sayılı İş Kanununun 39 uncu maddesi ile Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 522 nci maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi gereğince, iş sözleşmesi ile çalışan ve bu Kanunun kapsamında olan veya olmayan her türlü işçinin ekonomik ve sosyal durumlarının düzenlenmesi için ücretlerin asgari hadleri, Asgari Ücret Tespit Komisyonu aracılığı ile Asgari Ücret Yönetmeliğinde belirlenen ilke ve esaslara göre belirlenmektedir.

Asgari ücret, kamu düzeni ile ilgili olup işçilere Asgari Ücret Tespit Komisyonunca belirlenen miktarın altında bir ücretin ödenmesi mümkün bulunmamaktadır.

Asgari Ücret Tespit Komisyonu her yıl ücretin belirlenmesinde; ülkenin içinde bulunduğu ekonomik durumu, ücretlilere fiilen ödenmekte olan ücretlerin genel durumunu ve geçim şartlarını göz önünde bulundurmakta, sosyal tarafların ücret tekliflerini değerlendirmektedir.

Bu doğrultuda, Asgari Ücret Tespit Komisyonu tarafından 01/07/2023 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere asgari ücret brüt 13.414,50 TL, net 11.402,32 TL olarak belirlenmiştir.

Metin otomatik okundu. Yanlış okunan bir yer görürseniz bildirin. Hata bildir